Glemt Passord?

Rutine for kvalitetssikring og publisering av postlister

Ansvar:

Dokumentsenteret har ansvar for kvalitetssikring av postlister før de publiseres på kommunens internettside.

Postlistene består av journalførte inngående- og utgående dokumenter med tilhørende journalopplysninger.

Dokumenter som er unntatt offentlighet eller under kategorien IP, blir ikke publisert.

Dette sjekkes ved kvalitetssikring av postlister:

-          Tittel på saksnivå og journalpostnivå

-          Avsender/mottaker

-          Offentlighetsvurdering / IP-vurdering

-          Saksansvarlig og saksbehandler

-          Klassering

 

Saker vi må søke opp og sjekke om det kan være personnummer/ kontonummer/ andre sensitive opplysninger:

-          Byggesaker

-          Vann og avløp

-          Rekvisisjon av oppmålingsforretning og matrikkelføring

-          Egenerklæring om konsesjonsfrihet

-          Erklæring om rettighet i fast eiendom

-          Søknad om tilskudd til vann og avløp

-          Parkeringsgebyr

-          Flyktninger fra Ukraina – Henvendelser

-          Årsrapporter/årsplaner barnehagene, skal skjermes dersom det inneholder navn på ansatte/tlf osv. Bilder av barn bør man også vurdere enkeltvis, Skjerming: UO1- §23 1.ledd

 

Publisering av offentlig postliste

Innsyn+ sørger for publisering av postlister. DRUM innhenting starter kl 06.00 og postliste publiseres i løpet av dagen den fjerde virkedagen etter journalføring.

De publiserte postlistene ligger alltid ute på kommunens internettside, og alle dokumenter som ikke er unntatt offentlighet eller under kategorien IP- ikke publiser, kan søkes opp her:

-      Søk i postliste

-      Søk etter dokument eller arkivsak